Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me

✰ The Big Incident !! ☜

Fredagen den 13.e April åkte jag och älsklingen till England för hennes tävling på AOH Talent Search 2012Coronet Theatre i London, England. Vi åkte över svenskt vatten till Danmarks flygplats där vårat plan lyfte kl 09.15 med byte i Frankfurt, Tyskland som sedan skulle föra oss till London. Men i tull check i Frankfurt händer nåt så oväntat, jo jag går fram med mitt pass och flygbiljett till personalen i "pass control" trött som fan och har på mig keps och glasögon. En man checkar mitt pass, han kollar på min flygbiljett och frågar vad jag ska göra i London, av ren reflex säger jag bara "We're going to a Singing contest, you know singing..." så frågar han mig "where did your trip started today?" och jag svarar "Sweden" mannen ler och frågar "Are you coming from Venezula today" då det stog massa folk från Venezuela bakom mig. Svarar då förstås "No I went by ferry and train to Copenhagen and then flew to here to Frankfurt" Mannen ler o viskar till sin kollega. Då ber båda han och kollegan om min E-ticket, jag vänder mig om till Belinda och vi tar fram den, då ser männen att jag inte var ensam. Sedan fick jag säga mitt person-nummer, skriva autograf och han bad mig ta fram mitt Svenska ID, han kollar konstigt på det och frågar om jag kan ta fram mitt SVENSKA ID och inte "Swedbank". förklarar för männen att nej, detta är ett vanligt svenskt ID i Sverige, han frågar då om mitt Hongkong ID, men nej det har jag inte och förklarade att jag aldrig varit tillbaka i Hong Kong förutom födeln där. efter drygt 15 minuter släpper dem förbi oss till flygplanet... Vadå trodde dem att jag var en Terrorist som skulle bomba planet?! Kan förstå att det är hård kontrol och det blev missuppfattning då jag säger att jag min resa började från Sverige, min biljett att jag flyger från Danmark och mitt pass säger att jag är född i Hong Kong! Kanske trodde dem att jag på nått sätt tänkte terrorisera planet? Det var iaf en jäkla upplevelse och jag trodde verkligen vi aldrig skulle komma förbi o missa planet det var ju Fredagen den 13.e trots allt... xD






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback