Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me

✰ Another day at Work !! ☜

Har varit ganska upptagen dem senaste dagarna så har inte uppdaterat bloggen, men gör en kort sammanfattning av vad som hänt dem senaste vardagarna!

Tisdag: Var jag och tränade jag på som vanligt, Ben-dag, en mycket jobbig och teknikkrävande övning (när det gäller strikta knäböj) Sedan förberedde jag mig inför jobb nästa dag.
Men varör är ben pass kanske det jobbigaste träningsdagen då? Jo! det är så att våra benmusklerna och rumpmusklerna är dem största musklerna vi har i kroppen och darför kräver det mycket syre från kroppen när man tränar dem. Det krävs att man har mycket tålamod dagarna efter, eftersom man kan ha värk fler dagar än vanligt för det återhämtar sig inte lika fort som andra muskler.

Onsdag: Första dagen på jobbet! Provjobbar numera på Green Cargo Logistics från 07-16 (Vilodag från träning)
Torsdag: Andra dagen på jobbet 07-14, blev samt ryggpass nästan direkt efter jobbet för mig som innehöll mycket olika chins-övningar, vanliga ryggdrags-övningar och kettlebells (som visserligen kändes i benen pga kvarvarande träningsvärk) Efteråt degade jag i soffan och va trött. Tjejens föräldrar har varit på Ikea o köpt en extragarderob nu när en träningsnarkoman har flyttat in här xD slipper man leva i resväskor framöver.
Idag: Lång Fredag, blir visserligen en vilodag idag nu när man är lite seg, allt är ändå stängt idag (Förutom Väla och Maxi), har lite ont i halsen o en lättare förkylning som man hoppas går över fort som fan! Nu när vi ändå pratar om det:
Ni som gillar o träna mycket va försiktiga, ta på er varmt efter ett hårt träningspass för rätt som det är så blir man sjuk, det är mycket vanligt för elitidrottare, nu pratar vi om förkylning och feber.

Varför blir man lätt sjuk då? för att när man tränar hårt och bryter ner musklerna vill kroppen automatisk börja återhämta sig via immunförsvaret och när immunförsvaret jobbar på återhämtningen av dina muskler kan dem inte skydda dig från dem vanliga sjukdommarna lika bra, därför får man ta eget ansvar och vara försiktig, inte gå halvnaken efter man duschat osv. Alla vet ju att sjukdommar förstör mycket av tränings rytm och man måste börja om igen när man blir frisk, hur kul är det??
Tydligen har jag själv varit dålig med att hålla mig varm efter träningen... Men får hoppas på att det försvinner fort!
Hur som helst, GLAD PÅSK!!! :D

Våran nya garderob! Ska bara organiseras lite nu 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback